Billund-airport_800x500.jpg  


Skuteczny przepływ użytkowników niezależnie od natężenia ruchu

Nagły wzrost liczby użytkowników w łazienkach to również nagłe zagrożenie, jednak Tork PeakServe umożliwia Ci tworzenie doskonałych wrażeń. System został zaprojektowany z myślą o optymalizacji przepływu użytkowników w często uczęszczanych łazienkach i poprawie wrażeń z pobytu w obiektach o dużym natężeniu ruchu. Zobacz, w jaki sposób Tork PeakServe pomógł zmierzyć się z wyzwaniami związanymi z obsługą 3,4 mln pasażerów rocznie w porcie lotniczym Billund.


W oczekiwaniu na letnie tłumy

Mamy wiosnę i Kirsten Paarup ma ręce pełne roboty. Lato tuż za rogiem, co oznacza że port lotniczy Billund – drugie co do wielkości lotnisko w Danii – czeka prawdziwe oblężenie pasażerów, którzy odwiedzają lub opuszczają trzy pobliskie parki rozrywki: Legoland Billund, Lalandia Aquadome i Lion Park w Givskud Zoo. Mając za sobą 12 lat doświadczenia w zarządzaniu lotniskowymi zespołami czyszczącymi, Kirsten dobrze wie, że jest tylko jeden sposób, aby poradzić sobie z letnimi tłumami: planowanie.


Skuteczne czyszczenie łazienek w godzinach szczytu to wyzwanie, przed którym stają liczni kierownicy na całym świecie. Nie inaczej jest w przypadku Kirsten Paarup, która jest kierownikiem ds. czystości przy porcie lotniczym Billund. Sprawdzamy, jak wraz ze swoją ekipą przełącza się na tak zwany tryb letni. 


„W okolicach świat wielkanocnych notujemy zwiększenie liczby pasażerów. Potem następuje stopniowy wzrost aż do ostatniego tygodnia czerwca, kiedy to rozpoczyna się prawdziwe oblężenie”. 


Nadzorując główny terminal o powierzchni 40 tysięcy metrów kwadratowych, stary terminal i dodatkowe budynki, 125 łazienek, a także mierząc się z 3,5 miliona pasażerami rocznie, Kristin z pewnością się nie nudzi. 


„Korzystam z licznych prognoz dostarczanych przez dział marketingu oraz innych informacji, za pomocą których możemy oszacować liczbę pasażerów w najbliższych miesiącach i przewidzieć, kiedy nastąpi największe natężenie ruchu. Port lotniczy Billund nieustannie się rozwija. Tylko w zeszłym roku liczba obsługiwanych pasażerów wzrosła o 9,2%. A pierwszy kwartał 2018 roku to kolejny wzrost – o kolejne 11,2%!”. 


„Przede wszystkim muszę być pewna, że mam dostateczną liczbę ludzi. W okresie zimowym, czyli od października do kwietnia, mam pod sobą około 60 pracowników. W okresie letnim jest ich około 100. Jako że wielu stałych pracowników bierze urlopy w lecie, każdego roku szukamy dodatkowych rąk do pracy w tym okresie”. To proces tym trudniejszy, że każdy pracownik lotniska musi zostać szczegółowo sprawdzony przed podjęciem pracy. „Potem trzeba przeprowadzić szkolenia. Sporo ludzi uważa, że czyszczenie to pikuś, ale to nie takie proste, jak się wydaje” – dodaje Kirsten z uśmiechem.


Planowania wymaga także zarządzanie zapasami. „Każda łazienka jest codziennie kompleksowo czyszczona, a w przypadku większości z nich kontrola i uzupełnienie zapasów następuje jakieś osiem razy. W ciągu roku używamy tego samego sprzętu, ale w okresie letnim zużywamy ogromne ilości środków czyszczących”.


Lotnisko jest otwarte przez całą dobę, ale pasażerowie przybywają falami. „Zazwyczaj największego natężenia ruchu spodziewamy się w okolicach godzin: 10, 14 i 18, kiedy ląduje i startuje sporo samolotów. Czasami jednak tłumy pasażerów zaskakują nas o innych porach”. Jak wygląda sytuacja, gdy część ekipy zachoruje i brakuje ludzi do pracy podczas dużego natężenia ruchu? „W podbramkowej sytuacji możemy nieco zmniejszyć częstotliwość innych prac porządkowych. Nigdy jednak nie idziemy na ustępstwa w przypadku łazienek. Czysta łazienka to podstawa prawidłowej obsługi gości. A jako że korzystamy teraz z systemu Tork PeakServe, nie musimy uzupełniać tak często wkładów w naszych dozownikach, dzięki czemu zyskujemy dodatkowy czas, który możemy poświęcić na jeszcze skuteczniejsze działania zgodnie z oczekiwaniami naszych gości”.


Kirsten Paarup

Kierownik ds. czystości przy porcie lotniczym Billund

„Nasz największy problem z poprzednimi dozownikami papierowych ręczników do rąk polegał na tym, że nie były one wystarczająco pojemne, by poradzić sobie z nagłym wzrostem natężenia ruchu w łazience”.
Kirsten Paarup, kierownik ds. czystości, port lotniczy Billund