Nowe oczekiwania
W związku z pandemią pojawiły się nowe oczekiwania dotyczące dodatkowego i częstszego sprzątania. Dostosowanie się do nowych przepisów, protokołów i procedur dotyczących sprzątania wymaga dodatkowych szkoleń i może powodować problemy kadrowe z uwagi na wymóg wykonywania większej pracy przy takich samych lub uszczuplonych zasobach w zakresie czyszczenia. Ponadto pojawiły się nowe oczekiwania związane z wykazywaniem czystości i higieny, co wymaga większego nakładu prac administracyjnych i sprawozdawczości w celu dostosowania się do nowych standardów.
Odpływ klientów
Sprzątanie należy do usług najczęściej zlecanych na zewnątrz w segmentach takich jak edukacja, hotele, szpitale, handel oraz nieruchomości komercyjne i mieszkalne. Według statystyk przeciętna firma sprzątająca co roku traci do 55% swojej całkowitej bazy klientów z powodu słabej jakości usług sprzątania*. Z kolei o pozyskaniu nowych klientów zazwyczaj decydują konkurencyjne ceny i wysoki poziom usług. Właśnie dlatego zapewnienie stałej i wysokiej jakości sprzątania ma kluczowe znaczenie dla uniknięcia odpływu klientów. Jest to istotne zwłaszcza teraz, gdy higiena stała się najważniejszym priorytetem.
Poprawa jakości i wydajności
Utrzymanie lub podniesienie jakości sprzątania oraz poziomu higieny to duże wyzwanie, zwłaszcza gdy chcemy połączyć to z poprawą wydajności operacyjnej. W przeszłości koncentracja na poprawie jakości i wzroście zadowolenia klientów skutkowała obniżeniem wydajności, i odwrotnie – zbyt duży nacisk na optymalizację czasu pracy i zasobów w zakresie czyszczenia skutkował niższą jakością usług. Dziś innowacyjne technologie pozwalają osiągnąć oba te cele – można poprawić jakość pracy i podnieść poziom zadowolenia klientów, równocześnie zwiększając wydajność.
Poprawa motywacji pracowników
Sprzątanie w oparciu o dane pozwoli Ci odkryć nową, bardziej inteligentną metodę pracy, która prowadzi do oszczędności czasu i wyższej wydajności. Informacje w czasie rzeczywistym dotyczące wymaganego sprzątania i uzupełniania wkładów pozwalają zwiększyć możliwości personelu oraz zoptymalizować zasoby poprzez proaktywne działanie zamiast trzymania się stałej rutyny. Wiedząc, gdzie i kiedy należy sprzątać, personel może wyeliminować zbędne cykle sprzątania i kontrole dozowników, aby móc poświęcić więcej czasu na sprzątanie tam, gdzie jest najbardziej potrzebne. Ten nowy sposób pracy zapewni Tobie i Twojemu personelowi sprzątającemu dokładniejszy wgląd w sytuację oraz lepszą kontrolę, co spowoduje poprawę motywacji oraz ograniczy presję fizyczną i psychiczną. Sprzątanie w oparciu o dane to rewolucyjne rozwiązanie zwiększające wydajność, jakość pracy i zaangażowanie pracowników.