Czy znasz swój kolor?

Kolory wpływają na nastrój i zachowanie człowieka. Choć w restauracjach na doznania gości wpływa wiele czynników, kolor jest jednym z najważniejszych. Aby zachęcić innych do zastanowienia się nad kwestią kolorów, Tork wykorzystał pomiar fal mózgowych, aby sprawdzić, jak goście reagują na różne kolory.
what-is-your-colour-macarons-800x300.jpg


Eksperyment „Kolorowa restauracja”

W ramach eksperymentu umieściliśmy 16 osób z urządzeniami do pomiaru fal mózgowych w 8 wnętrzach utrzymanych w 8 różnych kolorach. Każdy wystrój przypominał wnętrze restauracji, ale każdy element był tego samego koloru: ściany, podłoga, meble i nakrycie stołu. 


Za każdym razem prosiliśmy uczestników o spróbowanie napoju i zjedzenie miniaturowego ciastka-makaronika. Wszystkie ciastka smakowały tak samo – różniły się jedynie kolorem (pasującym do wystroju). W każdym wnętrzu mierzono aktywność mózgu oraz tętno. Użyto także kwestionariusza, aby zanotować odczucia uczestników. Przeanalizowaliśmy wyniki eksperymentu i stworzyliśmy profil każdego koloru.

what-is-your-colour-macarons-800x300.jpg

Makaroniki, które podawano uczestnikom w kolorowym otoczeniu, różniły się barwą (8 różnych kolorów), ale nie smakiem

„Goethe sformułował w 1810 roku pierwszą teorię kolorów. Nie zamierzamy modyfikować jego teorii – zależy nam raczej na dodaniu kolejnych spostrzeżeń, które dotyczą zwłaszcza kolorystyki w restauracjach” –

tłumaczy Catherine d'Hubert, kierownik ds. produktów do nakrycia stołu w Tork na Europę

Znajdź swój kolor!

Wyniki zostały wykorzystane do stworzenia poradnika kolorystycznego dla restauracji.